måndag 16 augusti 2010

Sidan du söker finns inte - om moderat jämställdhetspolitik

Egentligen tänkte jag inte ägna mig åt att plocka enkla poänger, men den här gången kan jag bara inte låta bli ...

Så här var det: Jag funderade lite på vilka konkreta åtgärder de olika riksdagspartierna egentligen har för att minska klyftorna mellan könen. Därför surfade jag in på olika partiers sidor och sökte på ordet jämställdhet.

Hos Moderaterna fick jag genest upp en ruta som sa: "Moderaterna om jämställdhet - om Moderaternas syn på jämställdhet. Faktablad samt frågor och svar. Läs mer"

Precis vad jag söker, tänkte jag och klickade på knappen "läs mer".

Men vad händer? Jo, en sida med en moderatlogga kommer och meddelar:

"Siden du söker finns inte. Besök gärna moderat.se där du hittar länkar till olika delar av Moderaterna."

Ska man tolka det som att modsen inte har någon jämställdhetspolitik? Det hedrar dem att de åtminstone är så ärliga att de själva tillstår det.

Testa själva om ni inte tror mig! Eller följ dessa länkar:

http://www.moderat.se/web/Hem.aspx#search_jämställdhet

http://www.moderat.se/Templates/PageNotFound.aspx?PageNotFoundURL=%2fweb%2fJamstalldhet.aspx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar